طول درمان ارتودنسی

اینکه چقدر قرار است ابزار های ارتودنسی در دهانتان با شما همراه باشند وابستگی زیادی با همکاری و رعایت اصول مراقبت از براکت ها و ابزار های ارتودنسی دارد.

در هر حال اگر یکی از پرسش های شما مدت زمان و طول درمان ارتودنسی است به ما همراه شوید.

شدت ناهنجاری فکی و دندان ، سن افراد و درمان مورد استفاده تاثیر زیادی در مدت درمان دارد ، در هر حال معمولا 2 سال و حدکثر تا 3 سال زمان می برد.

چگونه طول درمان ارتودنسی کاهش پیدا می کند؟

از آنجا که روند درمان ارتودنسی با سرعت پایین حرکت دندان ها ارتباط دارد کار زیادی نمی توان کرد اما می توان با رعایت چند مورد از افزایش طول درمان ارتودنسی جلوگیری کرد ، این موارد از مراقبت های لازم جهت حفظ کارکرد صحیح ابزار ها گرفته تا سلامت لثه ها و دندان ها ادامه خواهد داشت.

همانطور که در مطلب سن مناسب جهت ارتودنسی گفته شده ، بهترین سن انجام ارتودنسی در 7 سالگی است ، زیرا در این سن به دلیل رشد فک و دندان ، حرکت دندان ها سریع تر و درمان ساده تر است.

مراقبت های لازم در دوره درمان ارتودنسی

از آنجا که ابزار و لوازم ارتودنسی شکننده و ظریف هستند بهتر است در هنگام خوردن غذا های چسبناک و سفت احتیاط به عمل آورید تا روند درمان با مشکل روبرو نشود ، همچنین در هنگام استفاده از روش ارتودنسی متحرک از دستورالعمل لازم داده شوده توسط متخصص ارتودنسی پیروی کنید ، مثلا خارج کردن پلاک ارتودنسی در ارتودنسی نامرئی در زمان طولانی باعث افزایش طول درمان ارتودنسی خواهد شد.

استفاده از نگهدارنده بعد از درمان ارتودنسی

جهت حفظ نتیجه درمان و جلوگیری از بازگشت نامرتبی دندان ها از نگهدارنده استفاده کنید ، نگهدارنده پس از پایان درمان اصلی ارتودنسی از بازگشت و نامرتب شدن دندان ها جلوگیری می کند.