تمیز کردن ارتودنسی ثابت

یکی از بیشترین نکاتی که هنگام مراقبت از دندان ها چه هنگام انجام درمان ارتودنسی و چه قبل از آن توصیه و روی آن تاکید می شود رعایت بهداشت دهان و دندان است زیرا مسواک زدن و استفاده از نخ دندان نقش مهمی در سلامت دندان ها دارد.

این نکته زمانی اهمیت بیشتری می یابد که درمان ارتودنسی نیز در حال انجام باشد ، کشیدن روزانه نخ دندان برای رفع پلاک ها و خارج نمودن مواد غذایی باقی مانده از میان دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار ضروری می‌باشد.

اگر از ارتودنسی نامرئی استفاده می کنید ، همان نخ دندان معمولی و مسواک زدن کافی است زیرا امکان برداشتن پلاک ارتودنسی وجود دارد و این کار ساده است.

اما اگر از ارتودنسی ثابت استفاده می کنید کشیدن نخ دندان مابین دندان‌های ارتودنسی شده با نخ های عادی کار آسانی نیست و در واقع ممکن هم نیست ، البته نگران نباشید برای این کار نخ‌ دندان مخصوص ارتودنسی وجود دارد که به آسانی این کار را می توانید انجام دهید ، بهتر است از متخصص ارتودنسی بخواهید درباره نحوه نگهداری از ارتودنسی بیشتر توضیح دهد.

نخ دندان ارتودنسی

نخ دندان ارتودنسی با ظاهری متفاوت می تواند در هنگام استفاده به راحتی این کار را انجام دهد.

کشیدن نخ دندان حداقل باید روزی یک بار و بهتر است شب ها قبل از خواب انجام شود.

برای رعایت بهداشت دهان و دندان ها هنگام ارتودنسی علاوه بر نخ دندان ارتودنسی می توان از دهانشویه ارتودنسی نیز استفاده کرد.

در هر صورت مسواک همچنان می تواند کمک شایانی برای تمیز کردن دندان ها و ارتودنسی به شما بکند ، به این صورت که مسواک را در زاویه 45 درجه بین دندان ها و براکت قرار داده و با حرکات چرخشی شروع به تمیز کردن کنید.

جهت تمیز کردن روی دندان های عقبی نیز مسواک به راحتی اینکار را برای شما انجام می دهد ، همچنین تمیز کردن طوق دندان ها با همان زاویه 45 درجه ممکن می باشد.

شما می توانید جهت تمیز کردن روی زبان نیز که به دلیل پرزهای آن محل تجمع انواع باکتری ها می باشد از مسواک استفاده کنید.

مسواک های بین دندانی حتی بهتر از نخ دندان ارتودنسی می تواند مابین دندان ها و بین براکت ها را به خوبی تمیز کند ، البته از این ابزار باید به دقت استفاده کنید تا به براکت و سیم ارتودنسی صدمه وارد نشود